AHLAN BIKUM/ SELAMAT DATANG

Produk Ikhtiar Rawatan Berkaitan Masalah Gangguan Makhluk Halus dan Penyakit Fizikal. Hakikatnya kita berikhtiar dan DIA jua menyembuhkan. Pertanyaan/ Tempahan : Ust Rosdi 016-958 5423/ 018-245 3824; email: terapialbayt@gmail.com.

SABUN AL-BAYT; SABUN BELIREH

Ikhtiar Rawatan Masalah Gangguan Makhluk Halus dan Masalah Kulit Sensitif menggunakan Sabun al-Bayt dan Masalah kebotakan Kecil, Rambut Gugur, Bau badan/ Ketiak menggunakan Sabun Belireh. RM15.00 [Semenanjung] RM16.00 [Sabah/ Sarawak/ Labuan] sahaja seunit.

SABUN RESDUNG SIREH MARIGOLD

Sabun Hand Made; ikhtiar Rawatan Resdung, Kewanitaan, Kelemumur; Ketiak Berbau; Badan Berbau; Masalah Ekzema/ Psoarisis, Insya Allah dengan izinNya jua. RM8.00 sahaja seunit.

KAPSUL BUAH TUNJUK LANGIT; KAPSUL BIJI APRIKOT; KAPSUL MINYAK ZAITON

Buah Tunjuk Langit ikhtiar Rawatan Masalah Kencing manis/ Darah Tinggi/ Buasir Berdarah; Biji Aprikot yang mengandungi Vitamin B17 merawat masalah kanser; dan Minyak Zaiton ikhtiar bagi masalah kolestrol, sembelit, period tidak stabil... Insya Allah.

PRODUK SAFFRON, PIL PERAPAT DAN SPRAY RESDUNG

Saffron adalah herba termahal di dunia dan khasiatnya menakjubkan; Pil Perapat adalah adunan herba-herba tradisional seperti Kacip Fatimah, Manjakani dan Akar Serapat; Spray Resdung adalah gabungan herba-herba pilihan dalam ikhtiar rawatan resdung/ sinus. Insya Allah membantu dengan izinNya jua!

MINYAK ZAITON/ OLIVE OIL

Khasiat Minyak Zaitun Extra Virgin antaranya membantu merawat masalah kolestrol, period tidak stabil, anti kanser, rawatan gangguan membabitkan sihir, dll kesan dengan izinNya. 1 botol RM40.00 sahaja/ 1 peket RM10.00 sahaja [tak termasuk kos pos] Pembayaran ke Maybank; 1646 8700 4480

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

Bagi pengamal homeopathy kami tidak menggunakan perkataan “ubat” kerana homeopathy bukanlah ubat. Lebih sesuai disebut sebagai “remedi” kerana penyediaan remedi homeopathy adalah dari sumber alam semulajadi. Remedi homeopathy boleh dikatakan hampir tidak mempunyai kesan yang bahaya dan tidak ada dos yang boleh menyebabkan keguguran bagi ibu-ibu mengandung atau memberi kesan merbahaya kepada bayi yang dikandung.

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

Penawar Homeopathy digunakan untuk menguatkan ‘Tenaga Hayat’ (Vital Force) supaya dapat melawan penyakit. Dalam sistem perubatan Homeopathy, tumpuan diberi kepada pengembalian keseimbangan Vital Force dan mengembalikannya kepada kekuatan yang optimum. Homeopathy menjangkau jauh sehingga kepada alam rohaniah organisme di dalam rawatan sebarang keadaan sakit atau penyakit. Vital force, sebagaimana yg diistilahkan sebagai ‘Bio-Energy’merupakan kuasa hayat yang menjadi intipati kepada organisme hidup.

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

HOMEOPATHY bersandarkan pada prinsip persamaan; sesuatu yang memberi penyakit juga boleh mengubati penyakit yang sama – iaitu Hukum Kesembuhan Semulajadi. Ia merupakan terapi holistik yang amat berkesan untuk menghilang dan mengikis penyakit yang ada dipelbagai peringkat, iaitu penyakit fikizal, emosional dan mental.

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

Apa yang Dimaksud dengan Naturopati? Doktor naturopati akan menganjurkan pesakitnya untuk melakukan detoksifikasi untuk menghilangkan racun dari dalam tubuh, sebagai ikhtiar/ usaha pencegahan penyakit. Doktor Naturopati juga memberikan perhatian khusus terhadap gaya hidup pesakitnya agar tidak bertentangan dengan prinsip kesihatan seimbang.

RAWATAN AKUPUNTUR

Kaedah ini boleh dikatakan diguna oleh semua masyarakat kuno yang bertamadun awal seperti orang-orang Bunti Afrika, Arab Tigris, Mesir Kuno, India dan China. Namun penghormatan telah diberikan oleh kebanyakan ahli-ahli perubatan kepada China kerana pengalaman jenis ini banyak diguna atau diamalkan oleh rakyat China sejak 4000 tahun yang lampau sehingga hari ini.

:::: Ahlan Bikum ::: Selamat Datang ::: Ke Laman Blog Rasmi SABUN TERAPI ISLAM AL-BAYT [TIB] :::: Syukran dan Terima Kasih :::: Sila isikan Borang Tempahan Online bagi memudahkan Urusan Pengeposan Produk Anda :::: Dealer/ Stokis masih diperlukan .... semua stok always available ...

PROMOSI BERAKHIR HARI INI


Hampir sebulan lebih mempromosikan Produk TIB dengan menyediakan Perkhidmatan Free Pos. Alhamdulillah sambutan menggalakkan terutama di Sabah dan Terengganu.

Jadi dengan rasminya menutup promosi Pos Free pada jam 12:00 tgh malam nanti [Ahad malam Isnin], mana-mana pembayaran sebelum jam berkenaan masih boleh diterima dan pengeposan pada hari Selasa in sya Allah.

Moga yang menggunakan Produk TIB mendapat kesembuhan bagi ikhtiar yang kita lakukan bi izniLLAH. Wallahu a'lam.

RAMBUT TUMBUH SEMULA

AlhamdulILLAH bi 'auniLLAH, semua dengan izinNya jua, selawat dan salam buat Sayyiduna Muhammad SAW, penghulu sekalian Rasul dan Nabi.

Sedikit testimoni kali ini apabila diberitakan oleh dealer TIB di Kemaman Ganu Kiter, permintaan Sabun Belireh sangat tinggi di Kemaman @ area berdekatan. Ana bertanyakan kenapa kak? Jawabannya ringkas padat dan tepat : Yang bermasalah rambut di kepala, TUMBUH semula. AlhamdulILLAH jawab ana ringkas.

Sebenarnya itulah tujuan asal Sabun Belireh diwujudkan/ terhasil, dan dalam masa yang sama memberikan ketenangan bagi mereka yang ada masalah sakit-sakit kepala dan merawat masalah kelemumur tuan/ puan/ cik. Bi 'AuniLLAH.

Sebenarnya sudah banyak testimoni di Terengganu, besan mak mentua saya pun yang mengalami masalah rambutnya AlhamdulILLAH, selepas seminggu sahaja penggunaan yang kerap @ betul... tumbuh semula rambutnya, Ustaz berkenaan mengajar di SK Kg Las, Besut.

PAKEJ MENARIK - edisi terhad

PROMOSI PENGEPOSAN FREE...

Bagi dealer/ stokis/ pembeli/ pengguna manfaatkan peluang ini, FREE hanya dengan pembelian 20 buku Produk Sabun TIB ke atas sahaja. 

Pembayaran:
Maybank : 164 687 004 480
SMS nama dan alamat penghantaran ke 016-9585423

-----------------------------------------------------------

Bagi yang berhajat ingin mengedar Produk TIB [seperti percubaan @ test market lah]
[Valid sehingga 30 Jun 2013 [Ahad] sahaja]

Sabun Belireh/ Sabun al-Bayt/ Sabun Ros Bidara - 30 buku
Sabun Resdung/ Sabun Sireh/ Sabun Marigold - 20 buku
Kos Pos ditanggung sepenuhnya oleh yang berkenaan.

Pengiraan sepenuhnya [termasuk kos pos]:
Semenanjung : RM415.00
Sabah Sarawak Labuan : RM475.00

 
* pakej promosi ini diwujudkan kerana ingin membantu anda yang ingin mengedar Produk TIB tetapi merasakan 100 buku sabun terlalu banyak]

SAMBUTAN BAIK DI SABAH

ALHAMDULILLAH, segala pujian hanya baginya jua. Selawat dan salam buat junjungan Sayyiduna Muhammad SAW. 

Ucapan jutaan terima kasih ana ucapkan buat semua yang telah menggunakan Produk TIB terutamanya Sabun al-Bayt, Sabun Ros Bidara, Sabun Belireh dan Sabun Nuur Aura al-Bayt [SNAB]. Tanpa sokongan tuan/ puan, siapalah ana yer. Pelbagai promosi telah ana jalankan bagi memperkenalkan Produk TIB di persada Malaysia, dan Alhamdulillah, mendapat sambutan baik.

Bulan Jun ini menyaksikan sambutan yang sangat baik di Sabah iaitu di Lahad Datu bersama En Jamal [perawat Islam], di Ranau bersama En Jupirin [perawat Islam] dan di Semporna bersama Puan Liza [pengedar biji aprikot dan rumpai laut]. Kebanyakan dari mereka membuat tempahan melebihi 30 kuantiti/ buku sabun.

Alhamdulillah jua, Sabun al-Bayt memang mendapat sambutan yang sangat menggalakkan memandangkan ianya adalah salah satu kaedah rawatan Islam [rawatan gangguan makhluk halus/ jin dan masalah kulit sensitif]. Tak lupa juga produk Ros Bidara yang mana ianya baru diperkenalkan dalam bulan Mac/ April 2013, dan juga mendapat sambutan yang amat baik.

Bagi yang berhajat dengan Produk TIB sila klik pautan ini untuk mendapatkan senarai pengedar di Malaysia : http://www.terapialbayt.my/p/pengedar.html

Badan Dan Tulang Sulbi Panas

Alhamdulillah, testimoni pengguna Sabun al-Bayt kali ini. Selawat dan Salam buat junjungan mulia Sayyiduna Muhammad SAW.

Staff di pejabat ana yang menggunakan Sabun al-Bayt selepas konsultasi masalah peribadinya sendiri dihadapan ana, sambil menangis-nangis, yer lah jika si suami jauh di negeri di bawah bayu, sedangkan dia di Cyberjaya, Selangor.


Selepas penggunaan kali pertama sahaja, malamnya kedua belah kakinya kepanasan, memang panas ustaz katanya... keesokannya dia berhajat nak berjumpa ana, tetapi ana meeting di Hotel Empress, so lepas tue ana cuti emegency 2 hari, so semalam baharu dia sempat jumpa ana dan menceritakan segalanya. Ana syorkan dia teruskan penggunaan Sabun al-Bayt berkenaan... dan untuk suaminya sekali di sana... di Sabah bah...

Katanya dia takut nak gunakan pada anaknya, bimbang anaknya sakit badan macam dia, hari pertama dia kepanasan kakinya, kedua badannya sehingga hari kelima kepanasan di tulang sulbinya, ana ajak ke pusat rawatan di BTP, katanya jauh dan tiada kenderaan, ana bersimpati...

Ada lah masalah sikit dengan pasangannya, yerlah, sang suami takut bila isterinya ini berada dekat dengannya, ada penggerun ke apa staff ana ni hihihi.... apa-apa pun sama-sama kita doakan yang berkenaan keluar dari masalahnya.. Amien!


Jangan Campur : Haram

Jika pengguna Produk TIB ini mengalami gatal-gatal badan ianya adalah berkait dua sebab sahaja iaitu:
  1. Percampuran Produk handmade ini [free chemical] dengan produk pencuci lain yang ada chemical, oleh itu, sila tawaqquf [stop] dulu penggunaan produk yang ada chemical yer!
  2. Memang pengguna berkenaan ada masalah gangguan [sila dapatkan rawatan Islam yer] - saya tak spesifikkan gangguan jenis apa yer.

Antara masalah kulit gatal yang boleh dirawat dengan Produk TIB ini ialah berkait sisik dibadan akibat gangguan Saka Ular dan lain-lain masalah kulit akibat gangguan makhluk halus [testimoni banyak]

Ekzema dan psorisis - Alhamdulillah pulih dengan penggunaan Sabun Marigold dan Sabun al-Bayt.

Ikhtiar : perlu diingat bahawa ini konsep ikhtiar, selebihnya urusan kesembuhan dengan izinNya jua. Wajib bagi kita berusaha. Penggunaan Produk TIB perlulah dalam masa yang panjang/ berterusan. Jangan nak cepat sembuh/ baik... adalah sebab mengapa dan kenapa Allah lewatkan kesembuhan pada kita tue.

Cara penggunaan:
  1. Konsep sabun ini adalah berbentuk terapi mandian, jadi buihkan di badan tuan/ puan/ cik dalam masa yang sedikit lama dari kebiasaan. Selepas itu baru dibilas dengan air mutlak [air bersihlah tue].
  2. Jika mahukan kesan yang lebih [cadangan sahabat perawat], mandian bilasan akhir : sediakan 1 baldi air, ais cube 3 genggam/ gayung/ cebok, sental sabun al-bayt/ ros bidara dalam baldi berkenaan, then buat mandian bilasan akhir.In sya Allah kesannya lebih [elok bagi masalah gangguan jin asyik/ tafriq]

Baru Sekali

Assalammualaikum WMT dan Salam hormat,

AlhamduLILLAH, syukur ke hadrat ALLAH Zat Wujud lagi Qadim. Dengan hanya Kun dariNYA maka dapat sama-sama kita menatap serba sedikit titipan lautan ilmuNYA yang amat luas tidak terjangkau. ALLAHu. Selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Kisah kali ini berkaitan penggunaan kali pertama Sabun al-Bayt yang digunakan oleh sahabat saya [wanita]. Sahabat saya mengatakan bahawa dia memiliki jin dalam badannya, wallhu a'lam, ana tak pernah rawat atau ikhtiarkan lagi buat dirinya, saya mempelawa jugak tapi katanya, malu ... so no komen lah yer hihi.

Usai mandian pertama sahaja [baru kali pertama dah ada kesannya yer ... Allahu], badannya terasa gatal-gatal dan terus sms saya, macam mana ni katanya... ana meminta dia teruskan dengan mandian macam biasa sahaja dan menyatakan bahawa In sya Allah herba yang ada dalam Sabun al-Bayt boleh membantu merawat masalah jin tue hihi.

Kene faham di sini bahawa Sabun al-Bayt adalah asbab sahaja, tiadalah daya upaya bagi sabun berkenaan memberikan kesembuhan, hakikat kesembuhan milikNya jua, ana berikhtiar sahaja mempermudahkan tuan/ puan dalam memberikan mandian rawatan... itu sahaja. Kalau dulu apabila perawat @ tukang doa meminta membuat mandian dengan daun bidara, semua bertanya, macam mana daun bidara tue yer Ustaz... jadi saya permudahkan dengan membuat dalam bentuk sabun.

Dua jenis sabun yang ada di dalamnya daun bidara iaitu Sabun al-Bayt dan Sabun Ros Bidara. Yang berhajat boleh hubungi mana-mana dealer TIB atau Stokis TIB In sya Allah.

Masalah Kelemumur dan Rambut Sihat

Alhamdulillah, diberitakan dengan testimoni yang menarik oleh pengedar dan stokis TIB. Semua dengan izinNya jua, oleh itu, jangan dilupakan ucapan Hamdalah memuji padaNya. Selawat dan salam buat junjungan mulia Sayyiduna Muhammad SAW.


Sahabat stokis menceritakan [Stokis Sabah] bahawa dengan istiqamah menggunakan [selalu menggunakan] Sabun al Bayt dan Sabun Belireh, masalah rambut dan kelemumurnya tiada dan semakin berubah kepada bentuk asal rerambut di kepalanya. Makin ensem tuan stokis TIB berkenaan hihi. Amin. Sahabat stokis ini juga menjalankan rawatan islam berkaitan Ruqyah syar 'Iyyah iaitu rawatan gangguan makhluk halus/ Jin. Tel 014-670 9926

Manakala dealer di Jelebu, Saudara Akmal menceritakan bahawa, seorang pesakit yang datang ke bilik rawatannya mengalami masalah kulit yang amat kritikal, dan pesakit berkenaan membeli 7 buku Sabun al-Bayt sebagai ikhtiar rawatan kulitnya. Usai penggunaan sabun ketiga, masalah kulitnya pulih dengan izinNya jua. Sahabat dealer ini juga menjalankan rawatan islam berkaitan Ruqyah syar 'Iyyah iaitu rawatan gangguan makhluk halus/ Jin. Tel : 013-442 1597

Maka dengan ini, sama-samalah kita ikhtiarkan, jangan mengharapkan kesembuhan yang cepat tetapi yakin dan istiqamah lah amalkan in sya Allah.

Dealer Produk TIB : Ranau, Sabah





Alhamdulillah, Produk TIB tiba di Ranau, Sabah, jadi sesiapa yang berhajat untuk mendapatkannya sila berhubung dengan :



En Jupirin
Ranau, Sabah @ di Majlis Daerah Ranau
019-895 7676

Produknya ialah:

  1. Sabun alBayt
  2. Sabun Belireh
  3. Sabun Ros Bidara
  4. Sabun Sireh
  5. Sabun Resdung
  6. Sabun Marigold


Jika berhajat pengeposan, bolehlah berbicara dengan En Jupirin yer, beliau juga menjalankan ikhtiar merawat masalah gangguan makhluk halus. Wallahu a'lam.

Pencerahan : Sabun al-Bayt dan Sabun Ros Bidara

Alhamdulillah, segala pujian bagiNya jua. Selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW. Salam Isr' wal Mi'raj dari Pengurusan TIB. Adapun entry kali ini hanyalah berkaitan pencerahan 2 jenis produk TIB ini iaitu Sabun al-Bayt dan Sabun Ros Bidara.

SABUN AL-BAYT:

Sabah/ Srwk RM16
Antara bahan-bahannya ialah Daun Bidara dan Lada Hitam serta Limau Purut dan ada 2 3 jenis bahan herba alam semulajadi yang lain. Pokoknya ianya hanyalah herba ciptaan Ilahi sahaja. 

SEBAGAI IKHTIAR:
  1. Rawatan Gangguan Makhluk Halus/ Jin
  2. Rawatan Kulit Bermasalah
  3. Rawatan Menyegarkan Badan [Terapi Mandian]
  4. Mencerahkan Kulit Kusam
  5. Menghilangkan Masalah Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut [kanak-kanak] 
  6. Memulihkan masalah kulit yang berKUTIL.
  7. Dengan izinNya jua [tiada salah berikhtiar]

PANDUAN MENGGUNAKANNYA.
  1. Buat mandian seperti sabun yang biasa digunakan, digunakan ke seluruh badan [termasuk kepala yer!]
  2. Bermain-main dengan buih sabun pada badan sekitar 5 minit kemudian mandi macam biasa.
  3. Seeloknya gunakan sabun ini sahaja sepanjang sesi rawatan
HEALING CRISIS/ KESAN-KESAN.
  1. Dengan izin Allah Taala jua.
  2. Bergantung pada gangguan yang ada pada badan yang berkenaan.
  3. Masalah sihir/ saka : akan rasa badan berpijar/ nak demam/ biru-biru pada sendi badan [mohon sabar yer].
  4. Ada yang akan sendawa sahaja sepanjang penggunaan Sabun al-Bayt ini.
  5. Ada juga yang gatal-gatal pada badan.

Nasihat:
  1. Doa padaNya sepanjang penggunaan Sabun al-Bayt ini agar dikeluarkan semua gangguan/ pulihkan semua penyakit [Insya Allah]
  2. Teruskan menggunakan Sabun al-Bayt ini walau apa jua keadaan tuan/puan.
  3. Elakkan berkongsi sabun ini dengan orang lain [1 pesakit : 1 Sabun al-Bayt]

SABUN ROS BIDARA.

Sbh Srwk RM16
Antara bahanya ialah Daun Bidara dan Daun Durian Belanda serta aroma Ros [bukan Rosdi] serta beberapa bahan lain yang berasbabkan ikhtiar dari herba alam semulajadi.

Antara Khasiatnya ialah:
  1. Rawatan Gangguan Makhluk Halus/ Jin terutama masalah Jin Asyik [perlu diterangkan cara mandiannya yer in sya Allah]
  2. Menyegarkan Badan setelah penat bekerja.
  3. Rawatan Kulit Bermasalah
  4. Rawatan Menyegarkan Badan [Terapi Mandian]
  5. Mencerahkan Kulit Kusam
  6. Menghilangkan Masalah Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut [kanak-kanak] 
  7. Memulihkan masalah kulit yang berKUTIL.
  8. Dengan izinNya jua [tiada salah berikhtiar]

AKHIRNYA : Produk TIB Muncul di Lahad Datu

Assalamualaikum wbt...

Agak memakan masa menggunakan Pos Domestik ke Sabah, sebelum ni ana poskan ke Limbang, Sarawak dah lebih 10 kali, tiada plak kelewatan menerima barangan. Tak tahu nak cakap apa lah. Ana dah poskan dengan kotak yang sempurna, dibalut di sana di sini... namun ketentuan Ilahi tiada siapa yang tahu..  

Memungkinkan ana memikirkan satu kaedah pembungkusan yang lagi power kot hehehe. In sya Allah lepas ni guna curier lah plak ... Maaf bagi pihak pengurusan TIB yer en Jamal dan Pn Hamidah.

Namun tiada masalah, yang rosak in sya Allah ana gantikan dengan kadarnya. Dan pengguna Produk al-Bayt, ambik khasiatnya yer bukan pada bungkusannya. In sya Allah. Bagi yang berhajat untuk dapatkan Produk TIB dengan Stokis di Lahad Datu, Sabah, bolehlah menghubungi:

STOKIS PRODUK TIB - Lahad Datu
En Jamal/ Pn Hamidah
[semua jenis sabun TIB ada dengan beliau, in sya Allah]
Tel : 014-670 9926 / 016-845 6008

Wakil Jualan Produk TIB - Semporna, Sabah


Bagi yang  berhajat dengan Produk TIB di Semporna, Sabah, bolehlah menghubungi :

En Zamzam/ Pn Khairatul Liza
Tel : 013-858 5538 / 013-884 8509
[Sabun al-Bayt dan Sabun Resdung - buat masa ini]

 Semenanjung RM15/ sabah Sarawak Labuan RM16

 Semenanjung RM8.00/ Sabah Sarawak Labuan RM9.00

PROMOSI PAKEJ - till 30 Jun 2013 sahaja

ASSALAMUALAIKUM WBT ...

PROMOSI INI BAGI YANG SERIUS UNTUK MENGEDAR PRODUK TIB SAHAJA.
[Valid sehingga 30 Jun 2013 [Ahad] sahaja]

Sabun Belireh/ Sabun al-Bayt/ Sabun Ros Bidara - 30 buku
Sabun Resdung/ Sabun Sireh/ Sabun Marigold - 20 buku
Kos Pos ditanggung sepenuhnya oleh yang berkenaan.

Pengiraan sepenuhnya [termasuk kos pos]:
Semenanjung RM415.00
Sabah Sarawak Labuan RM475.00
 
* pakej promosi ini diwujudkan kerana ingin membantu anda yang ingin mengedar Produk TIB tetapi merasakan 100 buku sabun terlalu banyak]

CARA PEMBELIAN

1- Sila isi borang tempahan online di SINI.
2- Whats App / Telegram 016-958 5423 unt pertanyaan stok [stok memang sentiasa ada]
3- Caj pos RM7.00 - semenanjung dan RM10 - Sabah Sarawak Labuan
4- Hari pengeposan biasanya Isnin dan Khamis serta Sabtu
5- Produk lain sila sertakan Kos Pos, kecuali Homoepathy [dengan pembelian RM100 ke atas] shj tidak memerlukan Kos Pos.

PerBankkan:
Maybank : 1646 8700 4480
CIMB : 7603 1998 19

Whats App/ SMS:
1- Nama penuh
2- Alamat Penuh
3- Emel/ No HP diperlukan.

Sila masukkan emel ketika membuat pembayaran online iaitu produkalbayt@gmail.com