AHLAN BIKUM/ SELAMAT DATANG

Produk Ikhtiar Rawatan Berkaitan Masalah Gangguan Makhluk Halus dan Penyakit Fizikal. Hakikatnya kita berikhtiar dan DIA jua menyembuhkan. Pertanyaan/ Tempahan : Ust Rosdi 016-958 5423/ 018-245 3824; email: terapialbayt@gmail.com.

SABUN AL-BAYT; SABUN BELIREH

Ikhtiar Rawatan Masalah Gangguan Makhluk Halus dan Masalah Kulit Sensitif menggunakan Sabun al-Bayt dan Masalah kebotakan Kecil, Rambut Gugur, Bau badan/ Ketiak menggunakan Sabun Belireh. RM15.00 [Semenanjung] RM16.00 [Sabah/ Sarawak/ Labuan] sahaja seunit.

SABUN RESDUNG SIREH MARIGOLD

Sabun Hand Made; ikhtiar Rawatan Resdung, Kewanitaan, Kelemumur; Ketiak Berbau; Badan Berbau; Masalah Ekzema/ Psoarisis, Insya Allah dengan izinNya jua. RM8.00 sahaja seunit.

KAPSUL BUAH TUNJUK LANGIT; KAPSUL BIJI APRIKOT; KAPSUL MINYAK ZAITON

Buah Tunjuk Langit ikhtiar Rawatan Masalah Kencing manis/ Darah Tinggi/ Buasir Berdarah; Biji Aprikot yang mengandungi Vitamin B17 merawat masalah kanser; dan Minyak Zaiton ikhtiar bagi masalah kolestrol, sembelit, period tidak stabil... Insya Allah.

PRODUK SAFFRON, PIL PERAPAT DAN SPRAY RESDUNG

Saffron adalah herba termahal di dunia dan khasiatnya menakjubkan; Pil Perapat adalah adunan herba-herba tradisional seperti Kacip Fatimah, Manjakani dan Akar Serapat; Spray Resdung adalah gabungan herba-herba pilihan dalam ikhtiar rawatan resdung/ sinus. Insya Allah membantu dengan izinNya jua!

MINYAK ZAITON/ OLIVE OIL

Khasiat Minyak Zaitun Extra Virgin antaranya membantu merawat masalah kolestrol, period tidak stabil, anti kanser, rawatan gangguan membabitkan sihir, dll kesan dengan izinNya. 1 botol RM40.00 sahaja/ 1 peket RM10.00 sahaja [tak termasuk kos pos] Pembayaran ke Maybank; 1646 8700 4480

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

Bagi pengamal homeopathy kami tidak menggunakan perkataan “ubat” kerana homeopathy bukanlah ubat. Lebih sesuai disebut sebagai “remedi” kerana penyediaan remedi homeopathy adalah dari sumber alam semulajadi. Remedi homeopathy boleh dikatakan hampir tidak mempunyai kesan yang bahaya dan tidak ada dos yang boleh menyebabkan keguguran bagi ibu-ibu mengandung atau memberi kesan merbahaya kepada bayi yang dikandung.

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

Penawar Homeopathy digunakan untuk menguatkan ‘Tenaga Hayat’ (Vital Force) supaya dapat melawan penyakit. Dalam sistem perubatan Homeopathy, tumpuan diberi kepada pengembalian keseimbangan Vital Force dan mengembalikannya kepada kekuatan yang optimum. Homeopathy menjangkau jauh sehingga kepada alam rohaniah organisme di dalam rawatan sebarang keadaan sakit atau penyakit. Vital force, sebagaimana yg diistilahkan sebagai ‘Bio-Energy’merupakan kuasa hayat yang menjadi intipati kepada organisme hidup.

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

HOMEOPATHY bersandarkan pada prinsip persamaan; sesuatu yang memberi penyakit juga boleh mengubati penyakit yang sama – iaitu Hukum Kesembuhan Semulajadi. Ia merupakan terapi holistik yang amat berkesan untuk menghilang dan mengikis penyakit yang ada dipelbagai peringkat, iaitu penyakit fikizal, emosional dan mental.

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

Apa yang Dimaksud dengan Naturopati? Doktor naturopati akan menganjurkan pesakitnya untuk melakukan detoksifikasi untuk menghilangkan racun dari dalam tubuh, sebagai ikhtiar/ usaha pencegahan penyakit. Doktor Naturopati juga memberikan perhatian khusus terhadap gaya hidup pesakitnya agar tidak bertentangan dengan prinsip kesihatan seimbang.

RAWATAN AKUPUNTUR

Kaedah ini boleh dikatakan diguna oleh semua masyarakat kuno yang bertamadun awal seperti orang-orang Bunti Afrika, Arab Tigris, Mesir Kuno, India dan China. Namun penghormatan telah diberikan oleh kebanyakan ahli-ahli perubatan kepada China kerana pengalaman jenis ini banyak diguna atau diamalkan oleh rakyat China sejak 4000 tahun yang lampau sehingga hari ini.

:::: Ahlan Bikum ::: Selamat Datang ::: Ke Laman Blog Rasmi SABUN TERAPI ISLAM AL-BAYT [TIB] :::: Syukran dan Terima Kasih :::: Sila isikan Borang Tempahan Online bagi memudahkan Urusan Pengeposan Produk Anda :::: Dealer/ Stokis masih diperlukan .... semua stok always available ...

PROMOSI SABUN NUUR AURA AL-BAYT [SNAB]

Assalamualaikum wbt.

PROMOSI SABUN NUUR AURA AL-BAYT [SNAB]

Sabun nuur Aura al-Bayt ialah gabungan 7 bungaan asli yang diambil terus dr Cameroon dan terus di ekstrak dan diambil unt dibuat sabun aura ini. Khasiatnya sangat banyak dengan izinNya. Harga biasa ialah RM29.90 dan promosi sebelum Tahun 2016 iaitu sehingga 31 Disember 2015, saya offer sebuku RM20.00 sahaja sebuku [dengan pembelian 5 buku sabun dan ke atas]

Semua pembelian dibank in kan ke CIMB 7603199819, selepas bank in kan wa/ tele alamat penuh dan nama puan/ tuan/ cik ke 018-245 3824 [Ust Rosdi] 

Saiz Berbeza Bagi Sabun RSM

Saiz Lama

Saiz Baru

Assalamualaikum wbt. 

Sedikit pemakluman bahawa semua saiz sabun Waqiah [Resdung]. Sabun Sireh dan Sabun Marigold bertukar saiz kerana peningkatan harga bahan mentah, oleh itu, diharapkan semua pengguna/ pembeli/ penggemar 3 jenis sabun ni ambik maklum yer.

Berat berbeza, saiz berbeza, bahanan tetap sama.

Testimoni Sabun Sireh dan KKM al-Bayt

Alhamdulillah kawan UIA dulu dtg ziarah dan membeli produk2 keluaran dan edaran alBayt. Ant komen ustazah berkenaan ialah:

1. Sabun sireh : rambut aku makin hitam dan ilang gatal2 kulit kepala.
2. sabun KKM alBayt : kulit muka aku licin dan xder bersin2 waktu pg katanya

Tq Ustazah sudi dtg ziarah dan membeli produk2 keluaran Produk Albayt. Sebarang tempahan bolehlah berhubung dengan Ust Rosdi 018-2453824 atau layari laman blog www.sabun-albayt.blogspot.com.

Oleh yang demikian adanya cerita, sabun-sabun ini adalah handmade, dengan kilang IKS.

Pakej Produk al-Bayt


Antara pilihan Pakej Produk ialah:

Pakej 1.
100 buku Sabun al-Bayt/ Belireh/ Ros Bidara
RM950.00 [semenanjung] dan RM1050.00 [sbh/ srwk/ labuan]

Pakej 2.
100 buku SNAB - RM2450.00 [semenanjung] dan RM2550.00 [sbh srwk labuan]
50 SNAB - RM1225.00 [semenanjung] dan RM1275.00 [sbh srwk labuan]

Pakej 3.
25 buku SNAB, 30 Sabun al-Bayt/ Ros Bidara/ Belireh, 60 Sabun RSM -RM1227.00 [semenanjung] dan RM1342.00 [sbh srwk labuan]

Pakej 4.
50 Sabun al-Bayt/ Belireh/ Ros Bidara dan 20 botol besar [8ml] Kasturi TIB @ 30 botol kecil [3ml] - harga dibincangkan dengan Pengurusan TIB.


Semua tempahan/ pertanyaan, sila berurusan dengan Ustaz Rosdi, 018-245 3824 [wa/ tele/ sms/ call]. Semua bayaran tempahan sila bank in kan ke CIMB 760319918, emel : produkalbayt@gmail.com

Dealer Produk Sabun jenama al-Bayt

DEALER TIB.

Pembelian berjumlah RM805.00 [semenanjung] dan RM915.00 [sbh, srwk, labuan], jumlah produk ialah:

30 Sabun al-Bayt, 20 Sabun Belireh
20 Sabun Resdung, 20 Sabun Sireh dan 20 Sabun Marigold.
Pos Free [parcel pos sahaja]

Semua tempahan sila bank in kan ke CIMB 7603199819, Muhamad Rosdi bin Abdullah, emel : produkalbayt@gmail.com

JOM BERKURSUS - BERSAMA CEO DRRESD

Alhamdulillah, atas persetujuan CEO dRResd, DrN Shahir al-Farid, maka saya membawa beliau ke Marang Terengganu pada ketetapan yang berikut: [sila jelaskan deposit sebelum 15 Januari 2016, dan berikan details tuan/puan/ cik pada saya untuk tujuan sijil tamat kursus] - 018-245 3824 / Ust Rosdi - Bank CIMB 7603199819


Jom bersama-sama saya menuntut dan menimba ilmu. Beliau telah hidup bebas HUTANG, hanya dengan kesungguhan beliau membantu semua pesakit/ ejen/ stokis beliau. Rezeki perlu dicari dengan kemewahan. Jangan berharap makan gaji sahaja. Insya Allah

Tempat adalah terhad, hanya untuk 25-30 orang sahaja untuk siri ini. Beliau juga selalu penuh jadual bengkel/ seminar/ kursus beliau! Jadi amek peluang ini bersama-sama saya.


Stok Sabun RSM

Alhamdulillah bagi semua penggemar sabun RSM, boleh sudah mulakan oder kerana semua stok sedia untuk diposkan, selepas lama menyepi kerana masalah pekerja sikit. Tempahan 018-245 3824 Ust Rosdi.


Harga masih sama, RM8 sebuku [tidak termasuk pos]
Harga pos Semenanjung RM6.00
Sabah Sarawak RM10.00

AROMA TERAPI AL-BAYT


Jom guna bagi mewangikan tubuh badan dan elakkan gangguan makhluk halus dengan kita. Hubungi Ust Rosdi 018-245 3824. RM35.00 termasuk pos, tanpa pos RM30.00 sahaja.

Sabun-sabun Terapi

Bagi yang berhajat untuk mengedarkan Sabun-sabun Terapi al-Bayt, sila PM saya melalui no 018-245 3824 [Ust Rosdi]. Insya Allah win win situation saya berikan. Hanya dengan pembelian 100 buku dan ke atas.




Salam Eidul Adha 1436H


PENGERTIAN KORBAN

Bahasa : Nama yang diberikan terhadap apa yang dikorbankan atau apa yang disembelih pada Hari Raya Adha.

Dinamakan juga sebagai ‘Udhiyyah’ yang berasal daripada perkataan ‘Dhuha’ iaitu waktu Dhuha, kira-kira antara jam 7.00 hingga 11 pagi, kerana korban disyariatkan oleh Allah SWT supaya dilaksanakan setelah selesai Solat Eidul Adha.

Ada juga yang mengatakan ianya berasal daripada perkataan Al-Udhiyyah dan Ad-Dhahiyyah yang dimaksudkan binatang sembelihan seperti unta, lembu, kambing yang disembelih pada hari Raya Korban dan hari-hari Tasyrik (11, 12 dan 13 Zulhijjah) dengan tujuan untuk mentaqarrubkan diri kepada Allah.

Syarak : Menyembelih haiwan yang tertentu dengan niat untuk mendekatkan diri kepada Allah dalam waktu yang khusus (hari-hari Nahar). Ibadah ini telah disyariatkan pada Tahun Kedua Hijriyah sepertimana juga disyariatkan ibadah zakat dan Solat Dua Hari Raya (Eidul Fitri dan Eidul Adha) dan telah dipastikan syariat mengenai berdasarkan al-Quran, Sunnah dan ijma’ ulamak.


Terdapat banyak hadis yang menganjurkan ibadat korban

Testimoni Dari Pengguna Sabun al-Bayt

Alhamdulillah, banyak testimoni tetapi saya pilih-pilih sahaja yer. Kali ini ini testimoninya:


Tuan/ puan boleh berhubung dengan saya bagi mendapatkannya atau mana-mana dealer saya yang masih aktif. Ust Rosdi 018-245 3824 [WA/ Tele]

Aktif di Sabah dan Sarawak


Terima kasih buat dealer produk al-Bayt di Limbang dan Putatan, kerana tidak jemu dan tidak putus oder sabun-sabun terapi al-Bayt. Tuan/ puan boleh menghubungi dealer-dealer saya yang ada [sekiranya ada stok] untuk dapatkan produk-produk al-Bayt.

Atau jika mereka tiada stok boleh terus berhubung dengan saya di 018-245 3824 Ust Rosdi. Saya akan poskan seberapa segera Insya Allah.

SHOWER SIDR/ BIDARA ROMA ROS - Produk al-Bayt TERKINI

KHASIAT DAUN BIDARA.
  1. Daun bidara mengandung senyawa antibakterial, sehingga sangat efektif untuk mengobati penyakit akibat bakteria ataupun virus, seperti pilek, influenza, flu babi, flu burung dan bahkan HIV/AIDS.
  2. Daun bidara mengandung senyawa antioksidan yang sangat tinggi, kandungan inilah yang sangat efektif untuk menjaga kesehatan tubuh kita dari berbagai macam penyakit.
  3. Daun bidara mampu mengobati penyakit lambung, antara lain tukak lambung, maag dan bahkan kanker lambung.
  4. Mampu mencegah dan mengobati penyakit kardiovaskuler yang sangat berbahaya.
  5. Mampu mengobati penyakit diabetes melitus, baik tipe 1, tipe 2 ataupun diebetes gestasional, karena daun bidara mengandung glikemik yang sangat rendah.
  6. Daun bidara sangat berguna untuk mengobati masalah mulut, seperti sariawan, bibir pecah-pecah, gusi berdarah dan masih banyak lagi.
  7. Daun bidara sangat berguna untuk mencegah dan mengobati penyakit pertumbuhan jaringan abnormal, seperti kanker, tumor, kista dan masih banyak lagi.
  8. Daun bidara dengan kandungan antiseptik, maka akan sangat berguna untuk mengobati luka, baik luka baru ataupun luka yang sudah lama.
  9. Daun bidara sangat berguna untuk memperbaiki sel-sel organ yang mengalami kerusakan, sehingga organ tersebut dapat bekerja secara maksimal.
  10. Daun bidara yang masih muda dan segar sangat berguna untuk mengatasi masalah kewanitaan, seperti keputihan, haid tidak normal dan masih banyak lagi.
  11. Kandungan mineral kalsium yang sangat tinggi pada daun bidara, maka akan sangat efektif untuk menguatkan dan merawat kesehatan tulang ataupun gigi.
  12. Daun bidara sangat bermanfaat untuk mengobati demam panas ataupun dingin, baik pada orang dewasa ataupun anak-anak balita.
  13. Manfaat daun bidara untuk kulit sangat efektif untuk mengatasi peradangan pada area kulit ataupun organ dalam tubuh.
  14. Daun bidara sangat berguna untuk mengatasi bisul ataupun ambeien pada dubur.
  15. Daun bidara sangat berguna untuk mengatasi ejakulasi dini atau lemah syahwat. 
Itulah 15 manfaat daun bidara untuk penyembuhan penyakit. Selamat mencoba dan merasakan khasiat daun bidara untuk kesehatan yang sangat besar tersebut. Jangan lupa baca juga 14 manfaat daun sirih untuk kesehatan dan pengobatan. Semoga selalu sehat.

Kredit : http://manfaatbuah-daun.blogspot.com/2015/03/15-manfaat-daun-bidara-untuk.html

KHASIAT AROMA MAWAR/ ROS http://www.1000macammanfaat.com/2014/07/manfaat-bunga-mawar.html
  1. Bunga mawa adalah toner alami. Gunakan dengan bola kapas dan bersihkan wajah untuk menghilangkan kotoran dan make up. Membantu untuk mengencangkan pori-pori!
  2. Minyak alami yang ditemukan dalam mawar membantu kelembaban kunci ke dalam kulit yang membantu untuk menjaga kulit terasa halus dan lembut. Gula dalam kelopak mawar membuatnya sempurna untuk mereka yang memiliki kulit sensitif karena langsung menciptakan perasaan menenangkan.
  3. Menggunakan beberapa tetes air mawar dalam air mandi akan membuat kulit Anda bersinar.
  4. Sifat anti-bakteri di bunga mawar membuat luar biasa untuk memerangi jerawat dan jerawat.
  5. Sifat anti-inflamasi membantu untuk menenangkan kulit iritasi dan kemerahan. Sifat menenangkan Yang juga dapat membantu kesungguhan rosecea dan eksim.
  6. Vitamin C yang ditemukan di bunga mawar berfungsi sebagai antioksidan yang indah yang dapat membantu melindungi sel-sel kulit dari kerusakan akibat matahari terbenam.
  7. Gunakan di bawah area mata untuk memerangi lingkaran hitam.
  8. Bunga mawar memiliki sifat penyejuk alami yang membuatnya indah untuk digunakan di rambut Anda. Tambahkan beberapa tetes air mawar untuk sampo atau kondisioner.
  9. Membantu pertumbuhan rambut.

SABUN PANDAN

Alhamdulillah, Sabun Home Made Aroma Pandan. Segar dari ladang. Aromanya nan segar dan menyegarkan. Sesuai membangkitkan aura positif badan. Berhajat boleh pre oder dengan saya, RM17.00 sahaja sebuku. 100% HomeMade Soap. 


Sabun HomeMade al-Bayt

Alhamdulillah, Pengurusan Terapi Islam al-Bayt kini mengorak langkah dengan memperkenalkan Sabun Homemade. Alhamdulillah, kebaikannya, ianya fresh dari dapur, dibuat dengan tempahan awal, dalam masa 2 -3 hari produk akan diposkan [mengikut kuantiti oder].

Saya juga membenarkan pihak tuan/ puan unt rebranding sabun Homemade ini dengan jumlah-jumlah tertentu [emel: produkalbayt@gmail.com] atau gubungi 018-245 3824 [SMS/ Telefon sahaja]. Whats App 016-958 5423 - Ust Rosdi

Antara yang boleh dibuat:

  1. Sabun Sireh
  2. Sabun Kulit Kayu Manis
  3. Sabun Bunga Cengkih
  4. Sabun Daun Gelenggang
  5. Sabun Daun Mambu
  6. Sabun Aura
  7. Dan lain-lain sabun berdasarkan permintaan.


INGAT!!!
Semua Sabun Homemade adalah berkonsepkan PRE Oder iaitu semua tempahan dengan bayaran penuh. Dalam masa 3 hari akan diposkan produk tuan/ puan. Semua tempahan dibank in kan di CIMB 7603199819 - Muhamad Rosdi bin Abdullah.

Sabun Tomato


Adalah dinasihatkan kepada semua pengguna yang menggunakan Sabun Homemade Facial untuk nt-resdung [Sabun KKM] mahupun untuk kelembapan dan sebagainya, sila gunakan cara-cara di bawah:
  1. Buihkan sabun dengan air di tangan.
  2. Sapukan pada wajah dan buat pusingan mengikut pusingan tawaf.
  3. Buihkan sekurang-kurangnya 5 minit.
  4. Bilas dengan air sebersih-bersihnya.
Insya Allah mujarab. Alhamdulillah, sambutan Sabun Homemade sangat-sangat memberangsangkan. Terima kasih pada yang menggunakannya.

SABUN AL-BAYT

Alhamdulillah, jenama sabun al-Bayt memang terbukti berkesan dengan izinNya. Banyak testimoni yang hebat berlaku. Alhamdulillah ianya membantu pesakit-pesakit yang sudah lama terkena gangguan makhluk halus mahupun masalah fizikal seperti masalah kulit/ sensitif.

Namun kena selalu/ berterusan menggunakannya, jangan harpakan keajaiban berlaku. Semua ikhtiar.

Terbaharu, seorang Hajjah yang memang ada gangguan, selalu menggunakan Sabun al-Bayt sebagai basuhan wajahnya, usai dicuci, dia membaca alQuraan, dan ketika itu dia akan sendawa dan nak muntah [asbab gangguan mungkin keluar] selepas itu dia akan sihat segar dan ceria.

Yang berhajat boleh PM saya di 018-245 3824 [Ust Rosdi], atau mana-mana dealer yang berdekatan. Rujuk senarai dealer yang ada pada blog ini. Semua perbankkan ke CIMB 7603199819, emel : produkalbayt@gmail.com

Penggunaan Sabun Homemade Facial

Assalamualaikum wbt.

Adalah dinasihatkan kepada semua pengguna yang menggunakan Sabun Homemade Facial untuk nt-resdung mahupun unt kelembapan dan sebagainya, sila gunakan cara-cara di bawah:
  1. Buihkan sabun dengan air di tangan.
  2. Sapukan pada wajah dan buat pusingan mengikut pusingan tawaf.
  3. Buihkan sekurang-kurangnya 5 minit.
  4. Bilas dengan air sebersih-bersihnya.

Insya Allah mujarab. Alhamdulillah, sambutan Sabun Homemade sangat-sangat memberangsangkan. Terima kasih pada yang menggunakannya.

Sabun Daun Gelenggang

Daun gelenggang merupakan tumbuhan ubatan untuk penyakit kulit seperti kurap dan panau yang mujarab. Alhamdulillah, saya permudahkan urusan tuan/ puanyang berhajat dengan penyediaan Sabun Homemade Daun Gelenggang. Khasiatnyan sama sahaja. Ianya berkaitan kulit. Untuk rawatan kurap/ panau/ ekzema insya Allah. Tiada salah kita berusaha.

Yang berhajat boleh PM saya di 018-245 3824 [Ust Rosdi] atau emelkan ke produkalbayt@gmail.com. Sebuku hanya RM15.00 (harga pengenalan) sahaja.

Antara kaedah tradisional ialah: Caranya: 
  1. Daun gelenggang dilumatkan tanpa air. 
  2. Campurkan sedikit minyak tanah (setitik) ke dalamnya. 
  3. Campuran ini dilumurkan pada tempat yang terkena kurap. 
  4. Lakukan beberapa kali hingga kurap hilang. 
  5. Pesakit akan merasa sedikit pedih.selain itu ia juga boleh menjadi penawar kepada sengatan serangga dan eczema.Ini untuk kegunaan luaran sahaja. 

Untuk masalah sembelit, satu sudu teh air rebusan daunnya boleh diambil sebagai julap. Akar gelenggang boleh digunakan untuk mengatasi masalah uterus (rahim).Air rebusan daunnya juga dijadikan ubat cacing, penawar sawan, resdung, bengkak saluran nafas, Di sesetengah negara Amerika Selatan, air rebusan akarnya dan akar alamanda digunakan untuk merawat penyakit malaria. Daun gelenggang segar juga di petik dan dikeringkan. Setelah daun daun gelenggang dikeringkan secara jemuran semulajadi, ia akan di salaikan diatas bara api, untuk menimbulkan rasa dan aroma, daun daun yang telah disalai di simpan untuk di minum sebagai teh, yang dikenali sebagai teh Sulok oleh orang Sarawak. Rasanya ringan dan baik sebagai minuman melawaskan kencing (diuretic), menurunkan kolestrol darah (blood cholesterol) dan membersihkan perut.

SABUN HOMEMADE TIB

Alhamdulillah, sambutan yang sangat baik dari semua pengguna. Sabun homemade dari Pengurusan Terapi Islam al-Bayt [TIB]. Bolehlah membuat Pre-Oder dengan Whats App/ SMS ke Ust Rosdi 018-245 3824

Semua Sabun Homemade dibuat selepas tuan/puan membuat pembayaran sepenuhnya. Demi menjaga kualiti produk-produk, jadi kami buat selepas mendapat oder sahaja.

Selain itu, sabun-sabun HADIAH Hari Guru dan majlis-majlis lain pun saya menerima tempahan. Sebagai door gift dan lain-lain function [menggantikan potpouri lah macam tu].

Sabun Home Made - PRE ODER

Sabun Nt-Resd [Resdung]
Assalamualaikum wbt.

Memperkenalkan Sabun Home Made jenama al-Bayt. Segar dari ladang. Insya Allah dalam pembikinan, tunggu sedikit masa sahaja lagi. Antara kebaikan ialah:

  1. FREE chemical
  2. FREE sintetik
  3. Bahan berkualiti
  4. Produk Muslim
  5. Buatan Sendiri - bukan rebranding dari Thai


Kaedah Oder:

  1. Kenal pasti jenama yang diperlukan.
  2. Bank in penuh ke CIMB Bank: Muhamad Rosdi : No Akaun 7603199819
  3. Usai bank ins Whats App ke Ust Rosdi 018-245 3824
  4. Produk akan dipos laju dalam 2-5 hari bekerja.
  5. Kos Pos RM6-RM10 sahaja Semenanjung
  6. Kos Pos RM10- RM15 sahaja Sabah Sarawak Labuan

Promosi Sabun Jenama al-Bayt

PROMOSI.

Promosi harga-harga sabun jenama al-Bayt iaitu Sabun al-Bayt, Sabun Belireh, Sabun Ros Bidara. Harga asal RM15.00. Berlangsung sehingga 30 Mac 2015 sahaja.

SEKARANG

RM11.00 sahaja dengan pembelian 10 buku dan ke atas sahaja

Anda akan dapat dengan pembelian 10 buku ke atas:
Free pos bagi semenanjung
Kos Pos minima RM9.00 ke Sabah/ Sarawak/ Labuan.

Sila jelaskan pembayarn ke:


Promosi SNAB


Alhamdulillah, Pengurusan TIB memulakan bulan Mac 2015 dengan promosi Sabun Nuur Aura al-BAyt [SNAB] dengan memberikan penurunan harga sempena promosi bulan Mac. Ini sempena Menyambut Hari Keputeraan Sultan Mizan Zainal Abidin, Sultan Negeri Terengganu.

Promosi ini berlangsung pafa 3 Mac 2015 - 13 Mac 2015 [11 hari] sahaja, dengan harga PROMOSI RM22.50 sebuku SNAB. Pembelian 2 buku ke atas FREE POS. Manakala pembelian 1 buku dikenakan caj pos minima RM5 [Means: Rm22.50 + RM5 = RM27.50]

Harga asal Sabun ini ialah RM29.90 [semenanjung] dan RM30.90 [Sabah Sarawak dan Labuan]

Pembayaran boleh dibuat ke:
Muhamad Rosdi
CIMB 7603199819

Usai bank in whats app nama dan alamat penuh ke Ust Rosdi 018-245 3824.

Antara kejayaan ialah:
  1. Membuang aura negatif badan dan menarik aura negatif [bagus unt bisness dengan izinNya]
  2. Mempercepatkan jodoh dengan izinNya - dah banyak testimoni pengguna.

Akhirnya Bertemu Jodoh


Alhamdulillah, testimoni dari dealer Sabun Nuura Aura al-Bayt [SNAB], menyatakan bahawa sahabatnya yang berikhtiar dengan mandian SNAB akhirnya bertemu jodoh walaupun usianya memasuki 40 an.

Suatu asbab penggunaan produk keluaran Terapi Islam al-Bayt [TIB]. Yang berhajat bolehlah membuat tempahan dan oder dengan mana-mana dealer yang ada dalam laman blog ini. Atau terus membuat pembelian dengan saya.

Harga:
RM29.90 semenanjung + tambahan kos pos RM6
RM30.90 sabah sarawak labuan+ tambahan kos pos RM10

Ke CIMB Bank 7603199819
Muhamad Rosdi bin Abdullah



Pengeposan pada 28hb

Assalamualaikum wbt.
Insya Allah, pengeposan seterusnya pada 28hb Feb kerana ada urusan yang perlu ditunaikan. Oleh yang demikian, segala tempahan boleh dibuat dengan pembayaran kepada akaun CIMB 7603199819 dan SMS/ Whats App ke 018-245 3824 nama penuh/ alamat penuh tuan/ puan, saya akan rekodkan dan akan membuat pengeposan pada 28hb nanti Insya Allah.

RE STOCK - Mac 2015

Alhamdulillah, laris sungguh sabun resdung dan sabun sireh. Oleh kerana komitmen tugasan hakiki, stok Sabun Resdung dan Sabun Sireh akan berada dalam stok Pengurusan TIB pada Mac 2015. Sekarang yang masih ada stok [banyak lagi] ialah:
  1. Sabun Marigold
  2. Sabun al-Bayt
  3. Sabun Belireh
  4. Sabun Ros Bidara
  5. Sabun Nuur Aura al-Bayt [SNAB] 

Sebarang pertanyaan dan oder bolehlah berhubung dengan Ust Rosdi 018-245 3824 [Whats App/ SMS/ Call] atau emel: produkalbayt@gmail.com, perbankan ke:


FREE POS BG DEALER


Assalamualaikum wbt.

Dengan pembelian 20 buku ke atas jenama Sabun-sabun al-Bayt mahupun Sabun-sabun RSM, maka dealer dealer al-Bayt saya tawarkan FREE pos ke seluruh Malaysia [urusan pos samada pos laju/ pos domestik terpulang pada pengurusan TIB].

Jadi jangan berlengah-lengah lagu duhai dealer-dealer TIB. Semua pembayaran ke CIMB, no akaun 7603199819, usai bank in SMS/ Whats App 018-245 3824/ Usd alBayt.


Sabun-sabun Terapi

Semua ini adalah usaha-usaha kita dalam mencari kesembuhan dari sisiNya. Untuk apa? Supaya kita mampu berusaha memberikan nilai tambah dalam ibadah kita padaNya. Kita mahukan ibadah dengan sempurna untukNya yang mana hakikatnya untuk kita di akhirat nanti. Jadi semuanya berkonsepkan DOA padaNya.

Boleh berhubung dengan Ustaz Rosdi untuk keterangan lanjut. Atau whats App ke 018-245 3824/ Telegram 016-958 5423/ emel : produkalbayt@gmail.com.

DOA ialah pengharapan seseorang untuk mendapatkan kebaikan daripada Allah s.w.t dengan memohon secara langsung kepada-Nya. Setiap individu ada mempunyai keperluan dan keinginan masing-masing sama ada secara positif atau negatif, kerana mereka terpaksa menghadapi pelbagai ragam hidup, yang berupa cabaran, halangan, dugaan dan lain-lain. Justeru mereka berdoa kepada Allah s.w.t memohon limpah perkenan dan rahmat-Nya supaya hajat mereka terkabul.
Kita disyariatkan berdoa untuk kebaikan diri, keluarga, sahabat, sesama Islam hatta kepada bukan Islam sekalipun supaya mereka diberi taufik dan hidayah oleh Allah s.w.t.
Allah s.w.t menyuruh setiap muslim berdoa dan memohon restu daripada-Nya. Allah s.w.t berjanji memperkenankan permohonan yang diminta oleh mereka.
Imam Ahmad meriwayatkan, daripada al-Nu'man ibn Basyir, bahawa Rasulullah s.a.w. telah bersabda: ''Sesungguhnya doa itu adalah ibadat.''
Manakala at-Tirmizi pula meriwayatkan, daripada Salman al-Farisi bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: ''Qada' Allah tidak dapat dihapuskan melainkan dengan doa dan umur seseorang itu tidak bertambah melainkan dengan melakukan kebaikan.''
Begitu juga al-Bazzar, at-Tabrani dan al-Hakim ada meriwayatkan, daripada Aisyah bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud, ''Persediaan dan berhati-hati tidak mampu untuk mengatasi takdir Allah, manakala doa berguna untuk mengatasi apa yang ditakdir dan apa yang akan dilaksanakan, sesungguhnya ujian Allah akan diturunkan dan akan berjumpa dengan doa yang telah diminta, lalu kedua-dua saling bertarung sehingga hari Kiamat.''
Daripada hadis-hadis di atas, jelas menerangkan peranan doa dalam Islam. Ia disyariatkan supaya orang Islam melakukannya dalam kehidupan harian mereka. Kehidupan di dunia ini penuh dengan pertarungan dan pertentangan di antara kebaikan dan keburukan.

© Utusan Melayu (M) Bhd 

CARA PEMBELIAN

1- Sila isi borang tempahan online di SINI.
2- Whats App / Telegram 016-958 5423 unt pertanyaan stok [stok memang sentiasa ada]
3- Caj pos RM7.30 - semenanjung dan RM12.00 - Sabah Sarawak Labuan
4- Hari pengeposan biasanya Isnin dan Khamis serta Sabtu
5- Produk lain sila sertakan Kos Pos, kecuali Homoepathy [dengan pembelian RM100 ke atas] shj tidak memerlukan Kos Pos.

PerBankkan:
Maybank : 1646 8700 4480
CIMB : 7603 1998 19

Whats App/ SMS:
1- Nama penuh
2- Alamat Penuh
3- Emel/ No HP diperlukan.

Sila masukkan emel ketika membuat pembayaran online iaitu produkalbayt@gmail.com